tisdag 17 juni 2014

Otur

Hej på er! 
Nu ligger jag i soffan med huvudvärk som endast kan botas med kaffe och tittar på Friends. Är svintrött.
Igår vaknade jag upp bredvid en skrattande Emelie. Jag hade tydligen sovit med öppen mun (vilket hon även hade fotobevis på) och äcklat mig bredvid henne. Haha. Två timmar senare stressade jag som en dåre för att hinna med bussen till Joel. Var där hela dagen och bara chillade typ. Svinmysigt! 

Jag drog mig hemåt någon gång på kvällen, det var då hemskheterna började. På vägen hem fick (den andra bussen jag satt på) motorstopp. Jag satt i den och väntade tillsammans med alla andra på att den skulle starta igen en bra stund. Sen gick alla ut ur bussen och väntade på nästa i ungefär en halvtimme. 

Eftersom jag kom med en så mycket senare färja (pga busskaoset) än förväntat, missade jag den sista bussen som gick hem till mig på andra sidan. Jag skrev ett sms till min kära far (de få sekunder mobilen startade, då den som vanligt var död trots att jag hade 30% batteri kvar) och väntade på färjeläget i på att han skulle komma i en halvtimme. 

När jag 23.25 förstod att han inte skulle komma, (Don't get me wrong: Det hade blivit ett missförstånd, han var inte ondskefull) började jag med bestämda steg och spikraka armar promenera hem i ett jävla tempo. Som tur var var det ljust, varmt och inte regnigt ute. Sprang in i Axel E på vägen och lånade hans mobil för att ringa hem, ingen svarade så jag fortsatte gå. När jag inte hade så långt kvar träffade jag Fabian och Alexandra. Alexandra körde mig den sista biten hem på sin moppe. När jag äntligen kom hem åt jag tacos, följt av att jag somnade framför Friends med smink och kläder på och mobilen i handen. Sunkigt som fan.

Varför har jag alltid sådan här otur? Haha, tror livet vill väga upp för mina good looks eller nåt.
Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar