torsdag 28 augusti 2014

En riktigt eldig dag

Det här har minst sagt varit en eldig dag. Det var dags för en skoldag med fullspäckat schema och korta raster, så jag tog på mig kläder och åkte till skolan. Jag möttes där av irriterade vänner som skulle sprida denna känsla till fler inom kort. Någon hade tagit tuggummi och trälim, tryckt in det i/på låsen till våra skåp (inte mitt dock, vilket ändå var tur i oturen för min del, såklart) och även i springorna/ramen runt ett eller ett par skåp. Mina kompisar fick alltså snällt knipsa av alla lås och förbereda sig på att köpa nya. 

Tycker det är extremt tråkigt att folk samma ålder som en själv inte är mognare än så. Det var en väldigt onödig sak att göra, särskilt med tanke på att det verkade vara helt oprovocerat. Vad har vi gjort dem liksom? Vi vet tyvärr inte vilka det var, men man kan ju hoppas att de skärper sig i fortsättningen och slutar bete sig som inkompetenta snorungar.
Ica- lunchshopping

På SO:n hade vi i klassen en politisk diskussion som jag kände mig väldigt påverkad av. Jag blev väldigt arg/upprörd men sade inte så mycket. Blev efter att ha hört de andras enligt mig helt absurda idéer och åsikter ganska rädd för framtiden. Det vi diskuterade var invandringspolitik. Resten kan ni nog räkna ut. Hoppas inte att dessa typer av debatter kommer leda till riktiga bråk utanför lektionerna, det kändes tyvärr idag som att det skulle finnas risk för det. 

Lite senare var det dags för problem med skåpen igen. Denna gång hade flera stycken blivit insparkade. Också väldigt moget gjort. Inte långt efter det gick brandlarmet (det brann såklart inte, utan det var någon som smällt en smällare eller något, som vanligt) och vi fick hoppa ut genom ett fönster. Haha. 

Det har minst sagt varit en frustrerande och händelserik dag. Är otroligt glad över att vara hemma och ha fått i mig ett par koppar kaffe nu.

Puss! ♥  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar