söndag 3 augusti 2014

Fantastik kväll - Snoop Dogg

Fyfan vilken bra kväll. FYFAAAN vilken bra jävla kväll!
Att gå på Snoop Dogg på Liseberg var det enda jag hade inplanerat på sommarlovet och nu kan jag bocka av det. Åkte in till Liseberg, där jag mötte upp Joel, Axel, Gustav och Sunkan någon gång på dagen. Vi hängde lite i parken, åt och lite så. Sen drog Joel och Andreas och Carl kom. Vi gick ner och satte oss vid scenenområdet. Där väntade vi i tre timmar innan konserten började, men det var inte så farligt för det var bra DJs som spelade musik under tiden och jag hade väldigt gott sällskap.   

Själva konserten var över förväntan för mig. Jag trodde att han skulle köra mestadels ny musik och bara klämma in några hits, men han körde mina favoriter, några stora hits, några få lite mindre bra och ett par hyllningslåtar. Det var jättebra stämning, alla sjung med, dansade, hoppade, ropade, klappade, fotade och allt det där som hör till. Underbart!
Tog inte så mycket kort för jag ville inte se allt genom mobilen liksom 
+ att jag hade lite batteri. Men äsch.

När det var slut gick alla 50 000 (50 000 totalt, 20 000 i publiken) ut samtidigt så att komma ut ur parken var ett litet projekt haha. Utanför träffade vi Arvid Z, Viktor och Wille M. Vi köpte lite dricka osv och sen drog alla hem. Sitter just nu i mitt rum, trött för ovanlighetens skull. Är lite tung i lungorna efter all passiv rökning, men det får man tåla haha. Man kan ju inte förvänta sig något annat när man går och kollar på en sådan artist. 

Som sagt: Kvällen var jättebra, hade verkligen jätteroligt och var i ett väldigt bra sällskap. 
Lägger mig lycklig som ett litet lamm inatt. 
Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar