måndag 15 september 2014

Ledsamt

Denna dag har varit både bra och fruktansvärt dålig. Den började alldeles för tidigt med att Emelie kom förbi e sväng, tjötade och käkade glass. Sedan gick hon och jag drog och hämtade Benjamin. Vi hade jättemysigt, kollade på film och så. Vi såg Oculus, hade inte hört så bra om den men den var inte jättedålig. "En axelryckning."

När jag några timmar senare kört hem Benjamin, kollade jag på valvakan en stund. Det verkar bli en röd-grön minoritetsregering. F! kom inte in medan SD fick 13% av rösterna. Det är sjukt. Förstår ej. 

Reinfeldt sade att han skulle avgå som både statsminister och partiledare. Det skar i hjärtat att höra. Jag tycker han är en otroligt duktig och förtroendeingivande politiker som ständigt är lugn och påläst. Jag har mycket respekt för honom. Just därför tyckte jag tillkännagivandet var väldigt sorgligt och jag blev rätt nedstämd.

Nu ska jag snart sova pga att jag ska till skolan imorgon, trots att det inte känns som att morgondagen kommer bringa ljus och värme efter detta valresultat. Fyfan. Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar