söndag 12 oktober 2014

Lägesrapport

Så, det är måndag imorgon och en ny vecka börjar. Mår rätt bra just nu, det händer inte så mycket. Bra pojkvän, bra vänner, hackiga relationer till vissa, men det rör mig blott fjäderlätt i ryggen.

I skolan händer det inte heller så mycket. Tror vi ska ha SO- prov i veckan eller kanske nästa. Sen blir det nog en teknik-redovisning och någon form av bokrecention i svenskan också. Med andra ord är allt lugnt. Skönt att inte behöva plugga så mycket. Detta lugn får mig dock att undra när allt kommer droppas samtidigt och man ska få lätt ångest och milda sömnproblem, pga stressplugg på småtimmarna kvällen innan deadline. Är på min vakt. Haha.

• • •

Övriga saker som kommer inträffa inom den snaraste framtiden är en mysig biodate och lite ångestfylld shopping. Försöker för tillfället spara pengar till ett speciellt ändamål som jag lär behöva rätt mycket cash för att ta mig igenom. Därför har jag valt att i några veckor ha en livsstil som eremit, vilken består av att hålla sig inomhus, i mitt rum och be mamma sponsra mig med underkläder från nätet. För att jag ska slippa åka till stan och bli läskad att köpa allt annat jag vill ha där.

Nu är det tyvärr så att jag kommer behöva köpa lite saker för att min vardag ska gå runt, typ heroin. NEJ, skämt åsido: Behöver nytt smink, ett par ljusa jeans (satte ju mig i röd målarfärg med mina enda lagoma sådana för ett par veckor sedan och står inte ut utan dem) och en sådan där tröja jag testade. Billig som tusan: 800 kr. Blä. Varför kan inte saker som triggar mitt ha-begär ligga under hundralappen? Ilandsproblem much? Åhja.

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar