fredag 3 oktober 2014

October 3rd

Idag är det tredje Oktober, vilket innebär att alla med vett i skallen ägnar en tanke åt Mean girls och hyllar filmen med en tanke eller på annat vis. Varför förstår man endast om man sett den. Att ha gjort det borde i sig vara en självklarhet.

Idag gick jag upp klockan sex, åt fort som fan, fixade mig och drog till bussen. Efter tre olika bussar och en pendel var jag, tillsammans med klassen, framme vid Ringhals kärnkraftverk, nära Varberg. Vi fick smörgåsar och varm O'boy och sedan gick vi på en liten utställning samt tittade på några faktafilmer om stället typ. Det var svintråkigt. 
Emelie

Efter det åt vi matsäck jättesnabbt för att hinna med bussen. Vi började åka hemåt men fick vänta i 50 min på en av bussarna, så det var segt. Under den tiden gick jag, Emelie, Alexandra och Ebba iväg på en liten promenad. Jag och Emelie tog lite roliga kort och så för att fördriva tiden då de andra två lämnade oss vårt vårt öde, vid en gödseluktande åker av något slag. När vi kom tillbaka från promenaden satt hela klassen i en stor klunga och åt kakor och pratade tills bussen kom. Det var mysigt faktiskt. Vi har en jävligt go stämning i klassen.

Hade med mig kameran idag, vilket var en jävla tur eftersom mobilen dog på vägen dit. Har därför massa härliga bilder, slänger givetvis upp några här sen! 

Puss! ♥ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar