söndag 16 november 2014

Hundar & Hockey

Idag är det söndag. En söndag jag tänkte spendera hemma, ensam med plugg, innan jag insåg vem jag var. På helgen bör man vara ledig trots mycket på sin tallrik. En punkt i min plan lyckades jag dock fullfölja: jag spenderade den större delen av dagen hemma.

Mor min väckte mig allt för tidigt i morse eftersom farfar och Cecilia skulle komma hit. Vi fikade och pratade lite, hundarna sprang runt och nosade på allt. Det var trevligt! Sedan gick dem och Emelie kom hit och höll mig sällskap. Vi kollade på en skräckis, Session 9 som var underhållande. Utöver det vet jag inte riktigt vad jag ska säga om filmen... 

På kvällen gick jag och Emelie och kollade på Benjamins match. Ebba och Alexandra kom också. De vann, men det berodde troligtvis mest på vårt fantastiska stöd. Engagerade som få letade vi upp folk på Facebook med varsin chokladboll i handen samtidigt som vi diskuterade allt möjligt. Bra.

Nu lite senare kom Benjamin förbi på en kopp te. Mys! Det är ju lite av en tradition nu mera. Vi är pensionärer.  Han gick för en liten stund sedan så nu förbereder jag lite för att åka och praoa imorgon. Det bli att gå upp en timme tidigare än vanligt men jag hoppas jag klarar mig igenom veckan trots detta fruktansvärda faktum.  

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar