söndag 14 december 2014

Bryter järn på mitten

Tja! Har precis käkat svingod mat som väntade på mig när jag kom hem. Ska strax lägga mig i sängen och snacka skype men innan det tänkte jag berätta lite om helgen.

Det har varit en ganska bra helg, trots några lite mindre roliga grejer. I fredags, efter luciatåget och allt det där, var jag med Benjamin. Vi åkte och träffade lite kompisar som vi var med under kvällen. Jag mådde tyvärr rätt dåligt så jag var tvungen att dra hem tidigt. (runt nio) Benjamin följde med och vi totaldäckade i min säng när vi kom hem. Somnade alltså halv tio på en fredag. (???)

När vi vaknade igår (lördag) var klockan inte mycket. Spenderade förmiddagen hos mig, kollade på lite film och så. På kvällen drog vi till Olle, där vi var med lite vänner och hade det trevligt. Allt var frid och fröjd tills vi skulle där ifrån:

Jag och Benjamin skulle ta min moppe hem till mig och jag hade hans hjälm i packboxen. Det är samma nyckel till boxen och styrlåset och jag låste upp boxen först, för att ta ut hjälmen. Såklart. När jag satte i/ vred om nyckeln, gick den av på mitten. Halva nyckeln satt kvar i låset och vi kom inte hem. - Åtminstone inte förrän jag ringde mamma, som kom med extranyckeln. När vi fått den kunde vi dra hem, men nu kan jag inte använda moppen mer förrän vi fått ut delen av nyckeln ur låset, eftersom bensinen är slut och tanklocket är inuti boxen. Kul, roligt, komiskt, glädjande. Jag är otroligt irriterad och kommer ej vara glad när jag tvingas promenera till skolan imorgon.

När vi kom hem igår, bättrade vi dock på humöret genom att dricka cider och äta chips och dipp i sängen. Så vi somnade lyckliga ändå.

Idag (söndag) har jag och Benjamin haft en jättemysig dag hemma. Vi såg en svinbra action (-isch) film osv förut. På kvällen gick vi ut en stund, sen tog vi en promenad från mig hem till Isac. Där var vi med honom, Alfred, William (B) och Karl-Oscar en stund. Trevligt trevligt.

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar