torsdag 29 januari 2015

Stängd skola

Idag när vi kom till skolan blev vi tillsagda att vänta utanför våra klassrum, eftersom ventilationen var trasig och det var förbjudet att ha lektioner pga det. Därför skulle vi vänta på att den skulle lagas. Det blev dock inte så, så alla fick gå hem för att slippa hälsorisken som höll på att uppstå. Jag vet inte om jag inbillade mig eller ej, men jag tyckte faktiskt det kändes tungt att andas där inne. Det kan dock även ha varit min måttliga, självdiagnoserade astma som smög sig på?

Det kom fram under eftermiddagen att någon saboterat ventilationen från taket (??) och den var fixad nu. Händelsen polisanmäldes och vi ska tillbaka till skolan som vanligt imorgon. 



Väl hemma blev det en kopp kaffe. Sen skrev jag en svenskauppgift och läste lite i min bok, som blir sämre och sämre av någon anledning. (!???) Annars har jag inte haft så mycket för mig, spelat och sjungit mest. Tänkte plugga lite SO, men vem orkar väl det på sin lediga dag? Hade bestämt med Benjamin idag, men det blev inte att vi sågs ändå. Trist, men så är det ibland. 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar