fredag 2 januari 2015

Vinden ville döda mig

God kväll! Har precis gjort massa tråkiga men nödvändiga saker, som att säkerhetskopiera bilder och lägga in telefonnummer. Skönt att få undan sådant! Har dessutom valt och rangordnat tre skolor att söka till. Även det var jävligt skönt att ha ur vägen! Kände (som jag skrivit innan) inte att någon skola verkade särskilt bra men jag håller tummarna för att jag kommer in på mitt förstaval nu, så får vi hoppas att det blir bra där. Jag kommer få mitt preliminära antagningsresultat i April någon gång och då har man fortfarande möjlighet att ändra sig och sådär. Nu återstår det bara att vänta på det helt enkelt.


Idag har jag varit hemma. Har knappt vågat dra någonstans eftersom det har varit storm ute. Benjamin sov här och vi unnade oss en ordentlig sovmorgon. Vi lade oss nämligen inte förrän strax innan fyra igår pga att filmen vi såg var mycket längre än väntat. (2,5 h) Den var dock väldigt bra, så det var värt det.


När vi tillslut orkade stiga upp i morse, kände jag mig huslig och slängde ihop lite våfflor till oss. Två timmar senare körde jag iväg Benjamin som skulle spela (borta-)match. Eftersom det blåste utav bara helvete utomhus höll jag praktiskt taget på att blåsa omkull(/iväg/av) med moppen på vägen hem. Men jag överlevde uppenbarligen detta och kom hem i ett stycke.


Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen, dricka lite te, kolla på tv och skriva med vänner.
Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar