onsdag 8 april 2015

It follows

I förrgår var jag med familjen hos farfar för att fira påsk och ge honom en födelsedagspresent. Det var mysigt, vi åt god mat och umgicks med alla bara! På kvällen när vi kom hem åkte jag nästan direkt till Benjamin, kollade på en jättedålig "skräckfilm" och sov där.

På morgonen (igår) bara njöt vi av ledigheten: låg och drog oss länge i sängen och åt stor, god frukost med ägg och bacon! Efter lite ärenden och ett par timmar hemma hos mig, åkte vi in till stan. 

Först gick vi bara runt lite i stan (vi åkte in lite för tidigt för att kunna ta följe med Lucas, som också skulle in, typ) och sen gick vi på bio. Det var jättemysigt som vanligt! 

Vi såg It follows (thriller/skräck). Jag hade inte så höga förväntningar på den, men det var faktiskt ganska bra, med undantag för vissa grejer i storyn man kunde ändrat på. Jag blev glatt överraskad! Det var mycket fokus på ljudet och det var bra skådisar, så jag tycker absolut det är en sevärd film.

Förutom filmen, var bioupplevelsen i sig väldigt bra. Det var kanske ett tjugotal personer i salongen (bara) och alla satt på raderna längst bak, medan vi satt längst fram, så det kändes nästan som att vi var själva i salongen. - Vilket vi dessutom upptäckte att vi var, lite senare, när filmen var slut och eftertexterna rullade till en äcklig låt. Lite obehagligt nästan, men ganska nice ändå, haha! 
Till skillnad från hur det brukar bli, fick vi inte vänta en evighet på att ta oss hem igår, vilket var jätteskönt. Det var en riktigt bra dag och kväll igår!

Puss! ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar