fredag 15 maj 2015

Innan Polen

Åååh, så nästa vecka åker jag och resten av skolans niondeklassare till Polen. Det blir en lång bussresa dit och en lång bussresa hem. Däremellan ska vi besöka olika muséer osv. Tanken är att vi lära oss mer om andra världskriget och verkligen se/uppleva miljöerna och så. De vill ärra oss för livet helt enkelt! (Men det är okej. Det är ju i ett gott syfte, såklart.)

Vi har dock, bortsett från allt det hemska vi ska få se, blivit lovade en relativt rolig och spännande resa. Jag är tyvärr ganska kritiskt inställd, då vi t.ex inte kommer ha wi-fi på hotellet och ska lägga oss klockan tio... Men jag hoppas ändå att det blir en bra resa

Vi kommer hem på fredag nästa vecka, och då har jag förhoppningsvis fått massa 
bilder jag kan fixa och trixa med. Det kommer garanterat komma upp här! 

Vad packar man då med sig till Polen?
Jag har faktiskt ingen aning. Jag ska börja packa imorgon hade jag tänkt. Eftersom det inte kommer finnas wi-fi får det väl bli en bok som hänger med i väskan.. Haha, måste komma ihåg att fixa bra musik till bussen, annars kommer jag nog gå sönder inuti.

Övriga förberedelser för resan består av plugg. Ska försöka få undan så mycket som möjligt innan vi åker, så man inte blir så stressad när man kommer hem. Har  en extra äcklig uppsats, som gräver ett hål i mitt hjärta och som försöker slita sönder mitt friska sinne. Behöver skriva den omgående. Ska börja idag, tror jag...

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar