fredag 1 maj 2015

Valborg i skogen

Hej på er! Idag är det första maj och alla är lediga och lyckliga, allra mest jag! Planerna för dagen är att jag (om ca en timme) ska in till stan en liten stund, i hopp om att affärerna är öppna. Därefter ska jag vara med Benjamin, men vad vi ska hitta på vet jag inte riktigt!

Gårdagen var ett rätt passande avslut på den stressiga, äckliga, jobbiga veckan, jag och mina klasskompisar på något vis klarat oss igenom levande:

Klockan 08.10 började vi ta oss in till skogen och klockan 10.00 var vi där och det var dags att köra igång. "Med vad?", kanske man kan undra. Jo det ska jag med sorg i hjärtat berätta: Med orientering.

Förra året hade jag, Amanda och Ebba (liksom flera andra) riktig otur. Vi tog flera kontroller och fick sedan reda på att det var en annan skolas kontroller. Vi fick snällt springa om och hitta de rätta, men då hann vi inte med så många och vi kom dessutom några minuter sent. (Vilket innebär diskvalificering)

Jag och Amanda sprang ihop denna gången också, och efter en liten stund anslöt vi oss till Emelie och Karolina. Vi powerwalkade mest men sprang lite då och då, så det var ett helt okej tempo. Vi kom tillbaka till utgångspunkten en liten stund innan tiden var slut (10 min/ en kvart, tror jag) och hann med alla kontroller utan en, som var ute i ingenstans. Haha. Därför tyckte jag att det gick rätt bra! 

Något som inte var så bra (förutom faktumet att orientering är astråkigt) var att det regnade konstant hela dagen, tills vi kom hem. Jag var genomblöt och iskall från topp till tå och det var svårt att hitta en överdrivet fläck på mina kläder och skor. Jag kan säga att det var en riktig tur att jag inte sminkade mig, för hjälp vad lik en drogad panda jag skulle ha varit då.

Anyhow: Efter att jag tagit en lång (läs: brännande) varm dusch och krupit ner i myskläderna, kom Emelie hit. Vi gjorde inte så mycket, spelade lite tv-spel typ, men det var trevligt! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar