söndag 14 juni 2015

EKAM - om kvällen

Hej jag tänkte berätta lite om EKAM/avslutningen och slänga upp några av mina mobilbilder. Jag tog inte jättemycket/bra kort, men lite smått och gott finns säkert! 
Avslutning:
På morgonen gick jag upp klockan sex och duschade, samt försökte sjunga upp mig. 7.30 var jag i kyrkan för övning och 8.20 och 9.20 var de två skolavslutningarna jag sjung på. (Ett solo - Redemption song, samt kör) På den första gick solot bra, på den andra spelade jag lite fel, men det var bara att skratta och fortsätta. Inte hela världen liksom! 

Lunch:
Efter avslutningen tog sig alla nior till skolan, där det bjöds på mat. Lärarna hade skrivit om låtar (så att de handlade om eleverna) som de framförde/ och eller talade. Det var fint! Vi var klara där runt ett, och sedan åkte alla hem till sig. 

EKAM
| Selfie av rang | Benjamin och jag | jag och Emelie x2 | Olivia på färjan | 
Klockan två började jag sminka mig för kvällen. Klockan tre kom Cina och fixade mitt hår. Kvart i fem stod vi nior klara att börja gå mot hamnen, till musik, hållandes banderoller vi gjort förra veckan. Längs vägen stod det folk och tittade och tog kort.
| Hannes och Tor | Elmer | Ellen och Ebba | Emelie och Olivia | Jonte och Markus | 

Väl nere i hamnen fick vi rosor, kramar och fina ord av vänner och familj. Sedan fick alla varsitt glas cider och gick på färjan. Med den åkte vi en bit och sedan bytte vi till bussar. Vart vi hamnade tillslut är jag inte riktigt säker på, men det var ett fint, mysigt ställe i alla fall! 
| Axel | Ebba, Emelie och Amanda | Elmer | Några av mina rosor | Lokalen |

Kvällen där började med trerätters. Gott! Lite då och då framförde värdparet (Linus och Lisa) delar av sitt manus. Det var lite torrt, men roligt på sina ställen! De var iaf väldigt duktiga!

Under slutet av våren har man kunnat nominera personer till olika priser, så ett tillbakakommande tema på schemat var pris/diplom-utdelning till olika personer som utmärkt sig under högstadiet. Det var lite av varje folk blev belönade för: priser för sport, matlagning (bra som dålig) eller bara roliga grejer de sagt. Hela vår klass fick rosor av vår söta svenska/engelska-lärare Anne, som tyvärr inte var där! Det blev förövrigt ett par uppträdanden under kvällens gång, dans och sång. Kul att folk vågar bjuda på sig själva!
| Emelie och Elmer | Rosorna | Otto, Lucas, Emelie, jag, Elmer | Victor | Jag och Hannes |

På kvällen blev det dans, det var riktigt kul! Jag sprang runt och kastade upp folk som satt i olika hörn på dansgolvet, där de flesta faktiskt var kvar de två timmar musiken var igång. Själv fuldansade jag mig helt svettig, man har ju inte roligare än man gör sig!
| John, jag och Markus | Emelie i hamnen utanför lokalen | Ros från Anne | Ellen får pris för "årets bästa kompis"
| Adam W och jag |

Vid 1/halv 2 på natten, var vi hemma igen, med fina blommor och fina minnen efter en väldigt trevlig kväll! Självklart kommer man sakna vissa personer, men det är ju inte omöjligt att ringa folk och stämma träff bara för att man inte går i samma skola.. ;)
| Jag, Victor, Emelie och Melker | Melker och Elmer på dansgolvet | Påväg hem x2
| Ebba, Alexandra, Fabian, Ellen, Linus och Amanda |

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar