torsdag 11 juni 2015

Jag föll ner i ett hål

Hela förmiddagen var jag försiktig. Vi gjorde massa olika aktiviteter, men jag var hela tiden mån om att förebygga märken osv inför avslutningsfesten imorgon. Tyvärr lyckades jag ändå få en fruktansvärd bonnabränna i olika nyanser av rött. Det var dessvärre något jag inte upptäckte förrän jag, efter skolan spenderat en stund på balkongen i solen. Jag är helt röd/vit-fläckig nu, men vad ska man göra liksom? Det är ju inte hela världen..

Nu till var jag vill komma med rubriken: Jag ville inte ge er någon djup metafor om hur jag fallit ner i depressionens mörka hål och försöker klättra upp på pinnar av sprucket glas. Jag tänkte faktiskt bara berätta att jag ramlade ner i ett hål förut! 

Jag hade precis hämtat Benjamin och tagit med honom till Ica för att köpa Äppelcider, och de håller på att bygga ut/bygga om både affären och parkeringen där. I linje med marken på parkeringen (för att bilar ska kunna köra över dem utan problem) fanns någon form av dräneringsrör eller liknande, fyllda med okänt grått material. Glad, pratandes med Benjamin och med min väska i handen klev jag av moppen och började gå mot ingången. Då hände det. Jag satte foten rätt i ett av de där jävla rören och sjönk på ett ögonblick ner med halva benet i hålet. Jag blev helt chockad, men skrattade när jag insåg vad som hänt. Jag lyckades på riktigt försvinna ner i ett hål, mitt på ICAs parkering. Typiskt mig.

På kvällen åt jag och Benjamin pannkakor på trappan, började kolla på en ny serie och bara hade det allmänt mysigt. Härligt!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar