fredag 31 juli 2015

Jordbävning och glass

Tänk att det redan är fredag! Denna veckan har gått riktigt fort:

I tisdags, efter jag varit i stan och sådär, gick jag till Ellen och var med tjejerna några timmar. Vi kollade på Mean girls och pratade, mysigt! 

Dagen efter det var jag hemma den större delen av dagen och njöt av massa goda grejer mamma och pappa hade bakat. På kvällen kom Emelie hit och vi kollade på en skräckfim som hette The quiet ones. Till en början var den riktigt bra, det var ganska mycket jumpscares, så Emelie som är rädd som en hare hoppade till en gång var femte minut ungefär. Haha!

Efter ett tag blev filmen rätt seg och långtråkig, men vi fortsatte kolla ändå. Plötsligt hände det någonting! Det började mullra högt, men vi tänkte att det bara var filmen, för vi hade ganska högt ljud på. Men sedan pausade vi filmen och det fortsatte mullra, sen började väggarna skaka. Vi sprang ut för att kolla vad det berodde på, och fick reda på senare att det hade varit en jordbävning

Nästa dag (igår/torsdag) var jorden stilla igen. Benjamin väckte mig (via sms) och jag åkte och hämtade honom. Sen var vi hos mig, åt pappas nybakade bröd, kollade på serier och lite så. På kvällen gick vi ut, köpte glass som vi satte oss på en brygga och åt. Efter att vi varit ute och vandrat runt en stund hälsade jag lite snabbt på Benjamins kompis som är här denna veckan och sen åkte jag hem. Det var en bra dag! (Tills jag gick hem och fick mitt andra ryck för dagen, pga att mitt rum var kaosigt. Så jag städade och städade tills mitt sinne fann balans igen.)

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar