fredag 21 augusti 2015

Det har gått fort

Hallå! Nu sitter jag på bussen på väg hem och den andra skoldagen är slut. Mycket skönt förvisso, men det har ändå varit en helt okej dag!

Vi började dagen med "speed dating" i klassen, utifrån frågor vi fick på en lapp haha. Det var helt okej, bra att man fick pratat med lite fler personer än dagen innan. Jag har fortfarande jättesvårt med namnen, men jag har blivit lite bättre på dem idag åtminstone! 

Efter vi hade pratat en stund var det dags att skriva. Vi fyllde i någon lapp och sen fick vi en uppgift som vi skulle på studiedagen främst (vi kommer ha en sån dag varje vecka), där man skulle skriva ett brev till sin mentor om förhoppningar och mål med skolan, och ett liknande till sig själv, som man ska få när man tar studenten. 

Vi fick en jättelång lunchrast idag, så jag och några av de andra tjejerna åkte in till stan och åt glass och köpte roliga drickor och lyckokakor, haha. Sedan åkte vi till Slottsskogen, där vi skulle möta klassen, och satt där en stund innan de andra kom. Resten av dagen bestod av samarbetsövningar och lära-känna-grejer typ. Det blir nog en hel del sådant även nästa vecka! 

Vad som händer ikväll är lite oklart, hade planer men det kanske inte blir som jag hade tänkt, så vi får se. Jag är jättetrött så det ska bli skönt att bara komma hem faktiskt!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar