torsdag 20 augusti 2015

Första dagen

Hej! Nu ligger jag i sängen, trött som fan och ska ställa klocka och kolla bussar för imorgon. Jag spenderade eftermiddagen/kvällen hos Benjamin, och hade det bra som vanligt! MEN nu tänkte jag inte berätta om det, utan något helt annat:

Idag var första dagen i den nya skolan. Klockan ringde halv sex och bussen gick vid sju. Jag var inte jättepigg och glad då om man säger så.

Jag valde att ta en lite tidigare buss än jag "behövde", för jag ville vara säker på att komma i tid även om jag inte skulle hitta. Jag gissade min väg fram och kom rätt ganska fort, vilket resulterade i att jag, ensam, satt på en bänk utanför skolan och såg lärare efter lärare gå in, men inga elever.

Efter en liten stund kom en tjej som skulle gå samhäll och en killkompis till henne som går i trean och satte sig med mig. De var schyssta och tjejen började också helt själv och var lite nervös, så vi hängde ihop innan vi gick iväg med klasserna. (Jag går natur så vi kom ju inte i samma då tyvärr) 

Jag, hon som jag var med och två andra tjejer datt vid samma bord när dagen startade igång, genom att lärarna presenterade sig och tog med sig sina klasser. En av tjejerna på mitt bord hamnade i samma klass som mig, så vi har hållit ihop under dagen. Jag tror vi kommer komma bra överens, hon verkade jättesnäll! 

Dagen fortsatte med lite MYCKET info om skolan, olika uppgifter, info om en hajk vi ska på nästa vecka och lite så. Jag tycker det mesta verkar bra. Vi har inte fått vårt ordinarie schema än, men det verkar som vi kommer ha väldigt bra tider (ca 9-15 varje dag), så det är skönt! 

Åsikter om klassen? Ja, ska jag vara ärlig har jag inte pratat med jättemånga än, mer än när man presenterat sig, men de jag pratat lite mer med, satt med på lunchen osv, verkar snälla! Är nöjd än så länge, och det ska bli kul att se hur alla är och så när saker och ting lugnar ner sig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar