tisdag 25 augusti 2015

Hajkar hemma

Imorse bloggade jag om att jag skulle hajka idag. Jag tänkte att det säkert skulle bli helt okej, trots ösregn och naturen, av anledningen att jag verkligen såg fram emot att lära känna alla lite bättre. Jag ville umgås med folk jag inte pratat så mycket med än, och även personer från den andra klassen vi skulle åka med, som jag inte ens träffat.

Jag köpte ett par byxor igår, för att ha på mig. Jag förberedde mig bra, packade väskan, bockade av grej efter grej från packlistan. Jag såg till att jag hade koll på allt och att jag hade med allt. Jag lämnade huset imorse, med en stor, tung väska och satte mig på bussen. Jag tänkte att det nog kunde bli rätt kul ändå, åtminstone på kvällen när vi kommit fram och sådär. Men dagen tog en plötslig vändning och blev inte så bra för mig trots allt.

När bussen åkt en bit började jag må jätteilla och befarade givetvis det värsta. När jag kom fram till stället jag skulle möta klassen på mådde jag så dåligt att jag inte kände att jag kunde följa med, så pappa kom och hämtade mig och jag åkte hem, där jag bäddade ner mig framför en film i soffan och lyckades få i mig ett glas samarin (med MÖDA ska jag säga er, för det smakar inte bra). Sedan somnade jag som en stock i några timmar.

Nu mår jag mycket bättre än imorse, trots att jag inte känner mig 100% som vanligt. Jag är besviken att jag inte kunde följa med men oh well, det kommer fler grejer att delta i!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar