söndag 23 augusti 2015

Födelsedagsfika

Gårdagen var riktigt bra! Benjamin kom till mig på natten och vi låg och sov när det plötsligt knackade på dörren. Farfar, Cecilia och hundarna hade anlänt, så jag gick upp och var med dem en stund. 

Lite senare gick jag och Benjamin upp och stekte och åt hemmagjorda hamburgare som pappa gjort kvällen innan. Det var egentligen tänkt att vi skulle grilla dem och äta ihop med familjen och så, men vi skulle iväg så vi hann inte det. Hamburgarna var hur som helst jättegoda och saftiga så det gjorde inte så mycket att de inte var grillade.
Efter maten åt vi lyckokakorna jag köpte i stan i fredags, och sedan åkte vi till Benjamins mamma. 

Väl framme möttes vi av födelsedagsfika (Benjamins syster fyllde år) i form av wienerbröd, drömkaka och havrekakor med choklad. Jättegott! 
På kvällen skulle alla iväg, så jag och Benjamin passade hunden några timmar. Det var mysigt! Vi var ute på promenad och lekte lite med henne i trädgården, och sen (efter att ha försökt länge och väl) fick vi henne att somna i soffan, där vi satt och gottade oss med chips och cider. Det var meningen att vi skulle kolla på film också, men det blev något knas med Viaplay så det slutade med att vi kollade Esl istället. 

Vi sov här inatt och gick upp för kanske en timme sedan. Får se vad som händer sedan, men jag tror bara jag ska ta det lugnt. Skola imorgon ju! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar