onsdag 16 september 2015

Leriga skor

Klockan är snart halv ett och min klocka ringde kvart i sex. Allt för många av timmarna däremellan har jag spenderat i naturen, på friluftsdag. Idag, på studiedagen klämdes två idrottslektioner in, vilket innebar att alla elever snällt fick ta sig in till skogen, med 5km promenad från busshållplatsen. Vi var inte nöjda med detta. 

Väl framme i skogen paddlade vi kanot (2 och 2) och gjorde olika orienteringsrelaterade uppdrag. Det var inte särskilt roligt, men det kommer resultera i att två lektioner "försvinner" någon gång innan jullovet, en av dem imorgon, vilket är skönt!

Nu ska jag hem och plugga, något som jag inte alls är sugen på, men tyvärr måste göra. Vi har matteprov imorgon och jag behöver repetera en del, såklart. Hade egentligen lagt upp det där, tillsammans med övriga läxor osv på ett bra sätt, men allt rasade samman när de bokade in den årliga brandövningen på provdagen (Fredag). 

Jag är ganska stressad över det här provet (främst av anledningen att det blev så lite tid att förbereda sig på) så det ska verkligen bli jätteskönt att få det gjort! Vi kommer dessutom sluta direkt efter provet imorgon, så det är ju toppen! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar