söndag 25 oktober 2015

Vecka 43

Veckan har varit otroligt lång. Början av den känns avlägsen, men jag minns tyvärr att den spenderades hemma, med förkylning och ett stort lass läxor och jobba-ikapp-grejer i knät. Det jag gjorde under måndag, tisdag, onsdag var alltså att plugga, kolla på serier och snyta mig! På torsdagen var jag tillbaka i skolan och allt flöt på som vanligt. Samma sak gällde fredagen.

Efter skolan på fredagen mötte jag upp Ellen i stan och vi gick och tittade runt efter halloween-kläder. Dessvärre skedde detta utan framgång, då de enda "okej" dräkterna vi hittade för någorlunda överkomliga priser var otillåtna att prova. Det ledde till att vi ganska snart begav oss hemåt tillsammans med Emelie, som hakade på på vägen.

Jag och Emelie var med varandra på kvällen. Vi kollade igenom de "nya" EKAM-bilderna. (Hon var nämligen inte med på återträffen som hölls i onsdags, där vi fick USB:n med bilderna fritidsledarna tog på EKAM.) Vi kollade även lite till efter kläder för halloween, i hopp om att internet skulle ha mer att erbjuda än de fysiska affärerna. Vi hittade inte jättemycket, men fick åtminstone ett hum om vad vi kunde tänka oss.

Igår (lördag) var vi produktiva här hemma och tog tag i en storstädning av vinden. Vi satt typ hela dagen och rensade och slängde. Man blir minst sagt nostalgisk av att sitta och rota i alla gamla böcker, kläder och gosedjur, men tyvärr kan man ju inte spara allt!

På kvällen efter jag med mina sista krafter städat även mitt rum, kom Benjamin hit. Vi åt chips, dipp och kollade på Empire. Den serien blir verkligen bara bättre och bättre! Är så kär i huvudpersonerna.

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar