fredag 6 november 2015

Inte mindre bra fredag


Fredag, men inte en bra sådan. Dagen började med matteprov på två kapitel. Jag är väldigt osäker på hur det gick för jag tyckte det blev lite stressigt i slutet, så jag hann inte riktigt titta igenom allt ordentligt. Jag hade även velat sitta lite längre med den sista uppgiften jag hade kvar. (Fick kasta ihop ett svar på den på typ 40 sekunder) En halvtimme extra hade gjort mycket! Hur som helst håller jag tummarna!

Efter provet var min hjärna en aning överhettad så resten av lektionerna kändes långa och tröga. Skoldagen avslutades med att jag fick reda på att min kväll kommer spenderas med läxor, inte vad jag hoppats på:
Vi har en uppgift som jag jobbat undan och trodde jag var nästan klar med. Jag hade skrivit 2,5 sidor och hade fått mallen 1,5-2 sidor. Därför tänkte jag bara fråga om en halv sida extra var okej. Det var det inte. 2 sidor var inte okej. 1,5 sida och ett stycke var inte okej. 1,5 sidor var absolut max. Jag blev otroligt frustrerad och besviken, för jag satt flera timmar i onsdags och skrev klart den. Nu är det bara att skriva om, med 0 motivation kvar.

När jag äntligen lämnat skolan för dagen var bussen jag skulle med för full, så jag fick inte plats. Efter drygt tio minuter komma nästa, så jag sitter i skrivande stund på bussen, på väg hem och förbereder mig mentalt för att plugga.

För att hitta något bra med dagen:
* Skolmaten GICK att äta
* Min dag BÖRJADE bra med ett otroligt bra bemötande på Pressbyrån, av alla ställen! Jättekul! 
* Jag ska träffa Benjamin ikväll
* Imorgon är det lördag och jag ska vara 100% LEDIG


Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar