söndag 6 december 2015

Att inte känna någon press, att bara vara

Det finns få saker som överträffar känslan av att kunna unna sig lugn. Att känna att "Idag har jag inga obligationer. Jag kan göra vad jag vill.". Idag var en sådan dag, och kvällen igår likaså. Det var storm och det tog lång tid innan jag kom hem från skolan, bussarna gick allt för sällan och köerna var allt för långa, men när jag tillslut kom hem blev allt genast bättre. Några timmar senare kom Benjamin hit och vi började planera en mysig kväll med popcorn, serie eller film.. Men vi somnade, klockan nio. Någon gång mitt i natten gick vi upp och släckte lampan, sen somnade vi om. 

Imorse gick vi upp vid 11-12 och jag öppnade dagens kalenderpaket. Vi åt frukost, tog en dusch och bara var. Vi gjorde inte så mycket, och behövde inte heller det. Hur skönt som helst. Någon gång på eftermiddagen körde jag hem honom, genom blåsten som förvisso avtagit mycket sen igår, men fortfarande var stark. Efter det har jag mest legat i sängen, läst, kollat instagram, läst lite till. Det var längesedan jag hade tid att faktiskt ligga på mage i sängen och vända blad på det sättet. 
Idag fick jag massa söta mini-chokladkakor, med rutor och allt!

Imorgon blir det plugg hela dagen, matte. På måndag, matte. Sedan blir det matteprov på tisdag, förberedelser inför muntligt spanskaprov som är på fredag, att skriva klart en novellanalys och att göra so-läxa och eventuellt biologi. Efter vecka 50 kommer jag vara åtminstone ganska klar med allt jag behöver göra innan lovet. Jag kan knappt vänta till fredag kväll nästa vecka!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar