söndag 6 december 2015

Läst och läst

Söndag, plugg. Det känns som dagen varit hur lång som helst, men den har inte varit dåligt direkt. Jag gick upp imorse, drack kaffe och åt minichoklad från igår, sen satt jag med näsan i matteboken och skönlitteratur om vart annat: bockade av vad jag behöver öva extra på imorgon och repeterade, men läste också om kärlek och vänskap och trassliga liv. Ganska behagligt, även om jag gärna hoppat över mening efter mening om Pythagoras och alla grekerna, som matteboken försökte locka mig med.

I svenskan ska vi göra romananalyser, som ska vara klara vecka sju. I fredags fick vi namn på böcker och läxa att läsa ett kapitel eller två i den vi valt. Efter två kvällar hade jag råkat läsa hela boken. Det förvånar mig inge egentligen, jag älskar att läsa, jag har bara inte tid längre.  Dessvärre är jag lite orolig för vad läraren kommer säga, förmodligen blir det pannan i veck och en suck. I bästa fall tycker hon det är bra att jag gillade boken hon tipsade om, åtminstone slutet. Låt oss hoppas.

Som jag skrev igår har jag en tuff vecka framför mig innan jag kan slappna av något. Som tur är sätter jag upp delmål, och jag hoppas de kan hålla mig flytande även denna gång!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar