söndag 14 maj 2017

ESC 2017

En tradition att se den och en skam att missa den, Eurovision Song Contest. Det är när den gång om året som tävlingen i fråga visas, som jag spurtar mot kulmen av nationalismen. Jag rör inte en min när Sverige spelar EM i fotboll, men när en paljettbeklädd individ sjunger i live-TV under tusentals blinkande lampor, är jag engagerad. Gårdagen var inget undantag, jag satt tillsammans med tjejerna hemma hos Ebba och sitt-dansade till samt livetweetade om bidrag hela kvällen. I upplösningen mellan klockan tolv och ett på natten satt jag mest och skrek på TV:n. Hur kunde en portugisisk korsning mellan en vaggvisa och Bella Notte vinna EM i [vad som brukade vara] schlager? Nåväl, det var inte en dålig låt, bara en något malplacerad sådan. Enligt mig borde Danmark ha vunnit.


Under fredagen spenderade jag också kvällen tillsammans med vänner. Först (efter att jag och mamma fikat och att jag piercat mig) var jag med Emelie. Vi sjung och spelade gitarr i min soffa, mysigt! Lite senare åkte vi till Marcus och var med honom, André, Albin, Adam H och Anthon. De badade jacuzzi medan vi satt bredvid och åt chips och dipp (jag får inte syssla med sådant under läketiden). Därefter pratade vi medan vi lyssnade på musik och åt godis. Det var en bra kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar