tisdag 20 februari 2018

106 dagar kvar, update kring studenten

Kanske har jag aldrig känt mig mer som en 18-åring än jag gör just nu, sittandes i min säng och febrilt letandes efter de två viktigaste sakerna jag kan tänka mig: en studentklänning och ett sommarjobb. Det är tuff det där. Förutom mitt eviga scrollande har inte mycket ägt rum här i veckan, jag har fortfarande ett seriöst fall av "the sniffles" och har främst legat nedbäddad i soffan och tittat på serier: nu imorse en australiensisk reality show om bröllop med tight budget, och nu Lucifer, serien om Djävulen på jorden. Antagligen lär jag vara klar och redo att ge er en recension innan helgen. - Jag behöver plocka upp en bok, snarast!

Idag är det 106 dagar kvar till studenten. I ärlighetens namn räknar jag mest ner tills dess att fysikprovet är avklarat tisdag vecka 10, men jag planerar att dölja det genom att köpa en biljett till den förbannade 100-dagarsfesten (som jag är måttligt exalterad inför). På tal om studenten: min studentmössa har fortfarande inte kommit och tydligen kan vi inte vänta oss dem förrän i slutet av april, vilket ju känns lite oroväckande med tanke på att möss-företag verkar ha satt det i system att göra fel på folks studentmössor (och inte göra om och göra rätt eller ge pengarna tillbaka) i år. Jag hoppas och tror att det här företaget värnar mer om sitt rykte än så, de verkade väldigt seriösa vid mössutprovningen.


En positiv nyhet angående studenten är att jag förra veckan hämtade min balklänning och att den var precis som jag hoppats att den skulle vara. Jag tänker inte lägga ut någon bild på den förrän vid själva balen men en liten beskrivning kan jag inte hålla inne med! Någon gång i slutet av maj kommer jag att för en kväll få känna mig någorlunda adlig (för en gångs skull!) i en lång, ganska tunn, sidenklänning med öppen rygg, där jag kommer att ha en kors-snörning. Det finns även snörning i midjan (som sammanfaller med den i ryggen) men i övrigt är klänningen ganska lös: det handlar alltså inte om någon hudnära skapelse. "Chockerande!", jag vet.

Jag har varit mån om att hitta en klänning i en färg som står ut lite, för hur mycket jag än älskar kornblått, ljusrosa och violett, så känns en färgklick mer jag. Färgen på klänningen jag köpt är smaragdgrön, och eftersom att klänningen, om än så elegant, är ganska enkel till sin utformning, har jag också införskaffat mig ett par pråliga örhängen med stenar i samma färg. Till detta kommer jag att ha ett par jättesöta klackar (sådana man drömde om när man var liten och hade förhoppningar om en karriär inom prinsessyrket) som väntat i garderoben i över ett år nu, en enkel håraccessoar i silver som ska falla över ett utsläppt, lockat hår. I vanliga fall menar jag ofta att "more is more", men här kommer jag att försöka köra på en ganska mjuk och feminin look och istället låta detaljerna stå ut. Åh, jag längtar så till balen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar