tisdag 6 mars 2018

Kameralinsen och min icke-skönhet

Fort som blixten var det över, provet. 67 sidor om elektromagnetism, lästa och räknade, mynnade ut i ett halvdant resultat på ett svårt prov. Men nu är det över. Äntligen.

Efter skolan åkte jag hem till Joel en stund, egentligen för att plugga men i praktiken för att uppdatera mig på allt och snacka lite skit i vanlig ordning. Efter några timmar begav jag mig åter ut i den milsdjupa snön som fallit under natten (jag är glad att det var igår och inte idag som jag bestämde mig för att ta bilen till skolan), denna gång för att träffa Linnea. Linnea ville kanske egentligen bara utnyttja mig för min skönhet, eller snarare icke-skönhet, då det denna vecka blivit hennes tur att ta sådana bilder jag och Melina tog förra veckan. Plåtningen avverkades i ett trångt provrum i en second hand-butik och därefter följde en liten fika och en snabbkik i några affärer, med mål att finna något måttligt skandalöst att bära på fredagens 100-dagars-fest, som egentligen markerar 90-dagars-märket inför studenten.

I skrivande stund är jag påväg hem till en välförtjänt dusch, mjuka kläder och filmkväll med familjen. En dags vila kan ens stackars hjärna behöva innan man hoppar på nästa projekt med orimliga tidsramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar