lördag 31 mars 2018

Påskbestyr

Det var en väldigt fartfylld men samtidigt rolig dag på jobbet igår. Jag hade kvällspass och kom hem trött, och med en svag öl-odör från allt glas-bärande, som det ska vara! Påskafton påbörjade jag tidigare än jag tänkt, eftersom mamma missförstod mitt ”va?” för ett ”ja”, då hon genom sovrumsdörren frågade om jag ville ha kaffe. Man kan ju inte låta kaffe gå till spillo, så upp gick jag, med trötta men tappra steg. Påskägg fick jag också, vilket gjorde uppgången värt allt!

Jag har påbörjat min dag med något mycket spännande: att göra rent mina sminkborstar och min ”Beauty blender”. Detta är väldigt ovanligt och kräver nästan en eloge. Den enda anledningen till att det överhuvudtaget blev gjort var att jag fick massor av skavanker på huden sist jag sminkade mig och blev livrädd att jag skulle bli ärrad för livet. Hmmm.

Idag blir det påsklunch med familjen och under kvällen blir det påskfirande enligt tradition. Det är en fantastisk högtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar