lördag 14 oktober 2017

Spexfoto 2017

Hej och hå, ännu en plugglördag är avklarad med livhanken i behåll! Vidare ska den fortsätta med lite tjejmys hos en god vän(inna), högst nödvändigt för mitt psykiska välmående men framför allt väldigt trevligt!

Den här veckan har varit bra, det har inte varit allt för stressigt för mig. I tisdags hade vi skolfoto och i fredags spexfoto, det känns surrealistiskt att det var de sista, någonsin: slutet på en era! Skolfotot blev som det alltid blir: stelt som resultat av tvånget att hålla samma onaturliga leende i minst en minut i taget. Spexfotot blev bättre, alla som var där hade gått in för sin utklädnad enligt vårt tema "1900-talets legender" och stämningen var mycket mer avslappnad än på tisdagen, vilket var skönt. Vi  fick ta oss en kik på resultatet och jag måste säga att det blev riktigt bra och att jag nu ser fram emot att skolkatalogen ska dimpa ner i brevlådan! Tills dess får vi nöja oss med några blygsamma behind the scenes-bilder som Natalie från klassen knäppte.


Blast from the past! Här till vänster ser ni en bild från spexfotot i 9an där jag och Alexandra hade full hockeymundering på oss. Till höger är jag igår som Frida Kahlo, ögonbryn och allt!

Det bästa med veckan var gårdagen då jag och Benjamin gick på en semi-spontan date. Det blev sushi och bio i vanlig ordning och jag var precis som alltid hur nöjd som helst! Filmen vi såg hette Snömannen och föll inom crime-genren. Jag hade inte hört något om det men den var riktigt bra och absolut en film jag skulle rekommendera! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar