söndag 8 januari 2017

Harry Potter, godis och reseplanerande!

Söndag, sista dagen på lovet, och en stillsam sådan. Idag har jag inte gjort så mycket och jag är dessutom väldigt trött. Jag ska träffa Benjamin om en stund men vi ska nog bara slappa tror jag, kolla på någon film typ! 

I veckan har jag mest varit hemma på dagarna, jag har pluggat lite och läst en bok. I torsdags kväll var jag på filmkväll hos John (med det vanliga gänget) och vi såg en jättelöjlig Bond-film, 10 Cloverfield lane (som jag gillade, men som spårade ur lite i slutet) och Deadpool. Vi hade kul och efter att jag dessutom lyckats ta mig hem levande (trots halkan) kände jag mig mycket nöjd med kvällen. 

I fredags eftermiddag var jag med familjen och några släktingar hos min moster, som hade inflyttningsfika/middag. Vi fick hemmagjord pizza och sedan kaffe och bulle, gott! Jag avslutade kvällen hemma med att läsa lite i boken jag påbörjat två dagar tidigare, och som jag läste ut igår: Harry Potter and the Cursed Child. 

Jag har tidigare varit mycket skeptiskt till den nya HP-boken, dels eftersom den är skriven som ett manus, vilket jag tänkte skulle vara irriterande, men också eftersom jag tycker att man ska sluta på topp, särskilt med en sådan framgångsrik och älskad serie. Av de anledningarna har jag inte köpt boken, men jag fick den i julklapp för att jag skulle slippa tänka på om den var värd att köpa eller inte, haha. Jag tyckte om boken eftersom själva handlingen var bra, men som jag anat störde manus-stilen en del. Även om jag kunnat se förbi det faktum att det är skrivit i rubriker och korta, kursiva miljöbeskrivningar, förstörde det mycket för mig och min inlevelse när författarna plötsligt nämnde scenen. Det blev svårt att leva sig in. Det fanns även en del stavfel i boken, men eftersom jag läste den översatt till svenska är det förhoppningsvis inget som förekommer i originalet!  


Igår var jag med Emelie och sedan kom även Ebba och Ellen. Vi var hos mig och pratade och åt lite smått och gott som jag kunde hitta i mina kökslådor, haha. Det var trevligt och det blir en återsamlande redan på tisdag igen, då alla tjejerna ska samlas för att planera en framtida gruppresa. Spännande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar