måndag 27 februari 2017

En hel del godsaker


Efter en lång och utmattande vecka tillbaka i skolan, blev det helg och jag fick ledigt i två dagar och en kväll. Detta firade jag med att ha tre dater. Min första date var med Emelie, i fredags. Jag lagade middag, baconlindad kyckling och potatisgratäng, och vi kollade på en gammal film-favorit, Burlesque. I övrigt blev det prat, glass och godis, trevligt! När Emelie gått hem såg jag en stand up- show som jag tyckte var riktigt bra, dessvärre kommer jag inte ihåg vad den hette.


På lördagen hade jag en date med min fysikbok, bättre än så blir det väl inte? Efter ett par timmars pluggande och lite New Girl, blev det dock roligare, då Benjamin kom. Vi sov hos mig och nästa dag fyllde han år, detta ledde till att jag gjorde mig upptagen med att laga go'-frukost tidigt på morgonen: amerikanska pannkakor med bär, och äggröra. Det var uppskattat! På eftermiddagen blev det även kakor och tårta under hans släktkalas, mysigt! Ännu senare begav jag mig till Emelie för att plugga, vilket trots viss framgång slutade med att vi åt äppelpaj vid hennes köksö. Det blev alltså en hel del godsaker i helgen!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar