fredag 22 december 2017

Da'n före da'n

Hej! Nu är det inte långt kvar, bara två dagar återstår tills vi alla får krypa upp i soffan lite för mätta för att se vad Kalle Anka och hans vänner har för sig, igen. Det är svårt att inte älska julen: värme från öppna spisen och alla levande ljus, doften från granen, julmaten, sällskapet, klapparna, konsten att knäcka nötter och att dricka mer julmust och glögg än kroppen egentligen klarar av. Det är en väldigt bra högtid! 

För att komma in i den rätta julandan bestämde jag mig för att en julklappslek skulle vara på sin plats och bjöd således in till glögg-kväll med tjejerna. Tanken var att det skulle bli lite knytkalas med glögg, pepparkakor, paketspel och skitsnack, och så blev det också, förutom att glöggen glömdes av glögg-ansvarig (ingen nämnd, ingen glömd). Kvällen, som ägde rum igår, blev trots detta mindre missöde väldigt lyckad. Vi hade det jättemysigt med julfika och paketspel och fortsatte sedan kvällen med vad som kan tyckas är essentiellt vid varje sammankomst av en större grupp unga kvinnor: SingStar. Detta spelades tills allas röster var trötta och efter det var vi alla mycket nöjda! Jag avslutade kvällen med att först äta lövbiff med Emelie och att sedan byta (lite tidiga) julklappar  med Benjamin, ett värdigt avslut på en bra dag och kväll!

Nu undrar ni säkert: "Var tusan hittade du de fantastiska klappar som samtliga slogs om i blodig strid under paketspelet?", och det vore ju oartigt att inte förtälja det. Det var faktiskt så att jag, Melina och Corrynna (och Linnea, men hon fick lov att stanna hemma till följd av feber) bestämde oss för att starta lovet på bästa sätt genom att hoppa in i bilen och ta en mini-road trip till Ullared i onsdags. Redan tidigt på morgonen tvingade jag min, efter alldeles för lite sömn, upp och bredde mackor och dylikt. Efter det bar det av genom ösregnet: först till Corrynna och Melina och sedan vidare till Gekås. Bilturen var trots mörker och regn mycket njutbar då vi förberett en Spotify-lista med hits från ca 2013 och då jag blev handmatad med choklad och gifflar hela vägen.




Vi hade blivit varnade att det skulle vara otroligt mycket folk där och att vi skulle ångra oss, men tji fick de, de som tvivlade, för när vi kom fram var köpcentret i princip folktomt! Det blev en lyckad dag allt som allt och vi fick köpt en del grejer. Jag köpte inget extraordinärt, mest ansiktsvård och liknande. Favoritfynden blev en blå sammetsklänning och en burk i form av en glaskula som jag ska sätta en bladväxt i, samt presenterna till leken som alla var mer eller mindre vulgära (favoriten: en penisformad klubba från Kondomeriet).  








Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar