lördag 16 december 2017

Sist ut!

Lördag kväll. Det har känts som söndag hela dagen, vilket egentligen är ganska bra eftersom det kommer göra faktumet att jag är ledig imorgon när jag vaknar till något av en glad överraskning. Igår var det fredag och födelsedagsfirande för Olivia, den sista i skaran att fylla 18. Vi blev ett härligt tjejgäng som hängde hos henne, där vi sysselsatte oss med lite partylekar och drack champagne. Lite senare gick vi ut men vi var inte jättenöjda med vad staden hade att erbjuda oss ynglingar just den kvällen, så några drog hem. De resterande tre (jag, Emelie och Olivia) dröjde oss kvar lite. Vi gick förbi och hejade på min kompis Adam, som var i närheten, en snabbis och sedan köpte vi med McDonald's och åkte hem till Olivia där det blev fortsatt häng, innan vi till sist kröp ner i hennes stora säng med diverse filtar och täcken och somnade som tre små nöjda grisar. Härligt!

En annan, varmare och roligare bargata, för fyra månader sedan.

Idag blev det hemkörd kebab till frukost, något vi suktat efter enda sedan vi kände lukten av det vid busshållplatsen på vägen hem kvällen innan (och börjat ångra att vi köpt hamburgare och pommes). Jag och Emelie åkte hem någon gång på dagen och sedan dess har jag pluggat lite och småfixat hemma. Nu blir det film och snacks resten av kvällen och imorgon vankas det jullunch hos farmor. Mysigt!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar