måndag 26 mars 2018

Drömmar om en tygkasse


Kanske lite Kafka? Dostojevskij? Möjligen något av de där japanska författarna Joel och Gustav svär vid? Ja, något sådant där roligt vill jag ta mig an när jag bränt igenom ”Nordkorea”. Längtan efter litteraturen sköljer över mig ibland (även nu), och det är inte särskilt konstigt: läsning är ju fantastiskt! Det var så nyss som förra veckan som Emelie gjorde mig bekant med tanken att jag har otroligt sunda hobbies, och så är det väl också? Lite plinkande på en gitarr och blicken i en bok från något av de senaste trehundra åren. Jag är en tant, och jag trivs faktiskt väldigt bra med att vara en väldigt ung, mycket gammal. Koffein och lektyr önskar jag mig på min nittonde födelsedag. – Och Kafka-tygpåsen de säljer på Pocketshop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar