måndag 21 november 2016

Förlorad bland söta hundar och dvd-fodral

Det känns knappt som veckan har börjat. Matten gick snabbt och lätt idag och på kemin hade vi ett (icke betygsgrundande) test och fick sluta tidigt. Redan vid ett lämnade jag skolan i sällskap av Linnea, som pga att vi slutade så tidigt fick hålla mig sällskap i stan en stund. Jag skulle nämligen träffa Gustav och Edvin där vid två. 

Vi underhöll oss minsann i stan under den där timmen, jag och Linnea, och vips var de ynka 60 minuterna förbi! Efter ögonshoppande av bl.a. julklappar och framtida födelsedagspresenter till nära och kära, skiljdes vi åt och jag drog till Espressohouse för att träffa Gustav och Edvin. Det blev en kaffe och en croissant med pålägg för min del och till det ett stycke konversation. 



Det var kul att ses, så när vi var klara på cafét följde jag (istället för att ta tag i mig själv och åka hem till min ofärdiga essä) med dem till en filmaffär där vi kikade lite på allt möjligt. Det var nice och betydligt mycket trevligare än promenaden tillbaka till busshållplatsen, i novemberregnet. 

När jag väl kom hem pluggade jag lite halvhjärtat, eller snarare helhjärtat med ett stort motstånd i form av trötthet. Efter det åt jag kvällsmat med familjen och för att avsluta kvällen förlorade jag mig i söta valpbilder från besöket hos farfar. Datorn är upprustad med både foto- och filmredigeringsprogram nu, så jag ska fixa dem snart och sedan ska jag ta upp ett gammalt projekt som försvann när min dator kraschade. Spännande!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar