fredag 11 november 2016

Sushin räddade mig

Hej! Nu står jag och värnar på bussen som ska ta mig till skolan. Jag fick lite sovmorgon idag eftersom vi hade tillåtelse att jobba med spanskan (som är vår första lektion) hemma. Jag tänkte skjuta på det några dagar eftersom jag har så mycket med matten nu, men då jag ändå vaknade ganska tidigt av mig själv gjorde jag lite annat nyttigt istället.

Det visade sig att bussen jag skulle ta inte skulle passa min nästa lektion, och det slutade med att jag fick vänta i stan i ca 40 min. Eftersom det var lagom tid för lunch valde jag att äta under dödtiden i stan istället för att göra det innan jag åkte. Det blev givetvis sushi! Det var kul att titta in på stället där jag är en trogen stammis efter det mini-uppehåll i sushiätandet som lovet orsakas. 
Jag börjar bli lite sugen på att köpa julklappar. Det har dykt upp en och annan presentförpackning i affärerna och rätt som det är står vi väl på julmarknad med glögg i händerna och huttrar allihopa? Jag längtat till julen nu, lite ledighet kommer bli skönt efter allt vi ska hinna med under den första delen av vintern.

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar