söndag 6 november 2016

Var har jag varit?

Hej på er! Det här är inte en dröm, jag är tillbaka, typ. Som rest från de döda har jag återvänt, nästan. Eeh.

I torsdags chillade jag hemma och på kvällen kom Benjamin hit. Vi hade en bra kväll: kollade på Focus (en grymt bra film jag absolut tycker ni ska se!) och myste i soffan. Kvällen slutade dock mindre bra för redan den natten låg jag uppslukad av de svenska sjukdomarnas fantastic four och vred och vände mig i sängen. Stackars Benjamin fick tyvärr bevittna de värsta stadierna av lidandet. 

Nästa morgon, innan han hunnit ge sig av för att rädda sig själv, kollade vi på en till film: Och han älskade dem alla (eller Kiss the girls som den tydligen hette på engelska), med Morgan Freeman i huvudrollen. Den var okej, inte särskilt bra men inte heller usel. Hela den dagen låg jag som paralyserad i soffan med feber och annat otrevligt. På kvällen gick jag och lade mig ganska tidigt och sov mer än ett halvt dygn. Normalt. Detta innebar också att mina (sedan två dagar tillbaka) efterlängtade fredagsplaner försummades vilket förstärkte plågorna ytterligare. 

Igår, lördag hade jag också planer, men trots att jag kände mig lite bättre var jag fortfarande för dålig för att genomföra dem. Istället blev det en hemmakväll med pappa framför tv:n. Vi kollade på Fury, en fransk actionfilm som hette 13th District, samt en intervju med Stan Lee. Nice!

Idag kan jag röra mig och till viss del prata. Vilken frihet! Dessutom kan jag nästan känna doften av vårt nya te, så snart är nog den där efterlängtade friskheten inom räckhåll! Imorgon är det måndag och skola, och jag är tveksam till huruvida jag kommer kunna pallra mig dit eller ej. Oavsett hur det blir just imorgon måste vardagen startas igång någorlunda igen, och det fort, för om jag ska överleva slutspurten som börjar nästa vecka och slutar vid jul, måste jag börja värma upp nu!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar