lördag 26 november 2016

Hälsningar från läsfåtöljen

Det har varit en lugn lördag hemma hos mig idag. Jag gick upp och åt frukost framför nyhetsmorgon, sedan skrev jag lite på min essä och en spanskatext jag behövde få undan, medan familjen adventspyntade fönstren med julstjärnor till tonerna från samma Peter Jöback-skiva, som vanligt den här tiden på året. Under eftermiddagen har jag suttit hopkrupen i en fåtölj med en kopp varm O'boy och En droppe midnatt, som jag börjat läsa lite smått på mina bussresor fram och tillbaka till skolan. Nu är jag halvvägs igenom den och vet inte om jag vill bli klar. Den är väldigt bra hittills.




Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på ikväll, oavsett hur det blir känns det bra att bara kunna vara hemma, ledig och ta det lugnt. Att få göra, eller inte göra, planer. Det kanske slutar med att jag kryper ner i soffan framför en Disney-film från barndomen eller sätter mig och ritar ackompanjerad av soulmusiken som ljudit ur min förstärkare de senaste tre timmarna. Vi får se helt enkelt!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar