tisdag 15 augusti 2017

Grekland, dag 7 och 8

I förrgår kväll (natt) var vi ute och klubbade. Först gick vi till vår stammis-bar Must, där vi under veckan hängt en hel del med inkastarna Tom och Cal, och bartendern Esra. När vi kom dit spelade vi biljard och pratade mycket riktigt med våra nyfunna vänner. Efter baren gick vi vidare till ett ställe som heter Cherry Bay och som ligger i en gränd i slutet av bargatan (lagom läskigt haha) och dansade med varandra, Tom, Esra och några av deras vänner. Sedan gick vi, några färre än när kvällen började, vidare till ett ställe där vi dansade och sjung till klockan halv sju. Därefter traskade jag och Emelie hem, det hade blivit ljust och vi mådde bra. Det var sista gången vi såg våra nya vänner, som enligt mig satte guldkant på resan!

Tre timmar senare började nästa dag. Alla utom Emelie gick ner till poolen där vi träffade några hotellgrannar som ackompanjerade oss på dagens äventyr. Först åt vi lunch och sedan tog vi en promenad längs stranden och vadade en bit, för att ta oss till en fin bro som går till en anslutande ö. Efter att ha sett bron gick vi tillbaka en bit och åt efterrätt på en "djungelrestaurang", som vi kallade det. Det var helt enkelt en restaurang full av tropiska växter, palmer, frukt osv. Det var jättefint!

Efter promenaden tog vi ett sista dopp i havet för att sedan traska tillbaka till hotellet där vi packade. Senare, efter middagen, hängde med ett stort gäng svenska hotellgrannar. Flera stycken gick ut för en sista kväll på bargatan men jag, som blivit otroligt förkyld under dagen, stannade hemma och sov. Väl var nog det för klockan sju imorse var det bara att stiga upp, trycka i sig lite yoghurt och spatsera bort till transfer-bussen. Nu har vi precis satt oss på planet och det är dags för avgång!

Inlägget kommer publiceras när planet landar eftersom man måste ha på flygplansläge under färden.