tisdag 29 augusti 2017

Skolstart på riktigt

Igår började skolan på riktigt med två nya kurser och två nya lärare. Den här veckan kommer bli en tuff uppstart, ett ofrivilligt erkännande av hur mycket man glömt och hur mycket man vant sig vid semesterns trygga vagga. Jag är redan skoltrött.

På tisdagseftermiddagar ska jag ha en lektion med individuellt val (fotografisk bild) framöver, men den kursen har inte börjat än vilket idag innebar att jag fick sluta innan lunch. Det förde i sin tur med sig en kraftig hunger som snart ska stillas med sushi, det är åtminstone min förhoppning.

Planen för idag är att äta för att sedan åka hem till Joel. Där ska jag vara i några timmar och sedan ska han köra mig till körskolan där jag ska gå Riskettan. Längtan är inte överväldigande men det är lika bra att få det gjort för utan riskutbildning blir det inget körkort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar