måndag 9 maj 2016

Ett ständigt sälstuderande

Hej hej! Nu är jag trött, varm och minst sagt redo för hemfärd, eller rättare sagt hemkomst. Idag har det varit varmt och soligt. Skolan har varit som vanligt. När vi slutat för dagen (och överlevt en jättelång och tråkig utomhus-idrottslektion) åkte jag, Melina och Corrynna till stan för att göra lite nödvändigheter. 


Först var vi tvungna att äta något, så det blev sushi! Sen åkte vi och kollade på sälar igen och efter det tog vi en tripp till biblioteket för att hitta lite böcker som kunde tänkas vara relevanta för vårt biologiarbete. Att allt detta dessutom genomfördes i gassande sol, ledde till att min trötthet från nattens dåliga sömn steg till skyarna. Med andra ord ska det bli skönt att komma hem, ta en ordentlig dusch och bara kolla på tv resten av kvällen! 


Hur var det förresten igår? Jo, det var jättemysigt! Efter att jag och Benjamin tagit en moppefärd, träffat kompisar och ätit glass, åkte jag till Linnea. Vi handlade lite grejer och sedan gick vi till henne där vi lade ut en picknickfilt som vi satt på och åt nygrillade hamburgare på. Efter det grillade vi lite marshmallows och åt fruktspätt vi gjort av jordgubbar och vattenmelon. Utöver det pratade vi mest. Som sagt var det en väldigt mysig kväll!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar