tisdag 24 maj 2016

Jag har överlevt såhär långt

Hej på er! För tillfället sitter jag på en supervarm och syrefattig buss, men det är helt okej med tanke på vad jag överlevt idag. Det råkar vara så att jag imorse skrev det matteprov som officiellt avslutade kurs 2C, och nu, dvs under den här årskursen, har jag gjort hälften av den matte jag kommer läsa på gymnasiet. Så skönt! Hur det gick på provet är svårt att avgöra: en del saker var svåra, en del var lätta, jag vet faktiskt inte alls hur mitt resultat kommer se ut. Jag tror åtminstone att det gick helt okej!

Igår pluggade jag bara för provet, som ni säkert förstår med tanke på att det förmodligen var det viktigaste under hela terminen. Det var inte så kul. Vad som däremot var kul var min helg! Lördagen började jag med att äta supergod rabarberpaj som pappa gjorde, tillsammans med familjen. På kvällen var jag med kompisar och hade en jättebra kväll som avslutades i Ellens säng, där jag, hon och Emelie satt och pratade in på småtimmarna. Det var trevligt! 

På söndag morgon bjöd Ellen på go'-frukost och vi var hos henne till ett (på dagen) eller något. Efter det gick jag hem och åt thaimat med familjen och på kvällen sov jag hos Benjamin. Mysigt! 

Nu ska jag hem och landa, jag har känner mig så stressad och pressad inför provet. Ikväll ska jag och Benjamin mysa med god mat, film och sådär. Imorgon ska jag tillbaka upp på hästen för nästa vecka har jag Fysikprov och annat trevligt... Man får inte vara lat!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar