söndag 3 juli 2016

Bråvalla 2016

Hej på er! Imorgon är det söndag, jag är ledig och jag känner på mig att en större del av dagen kommer spenderas i sängen. Jag har i princip varit igång sedan kvart i sex igår morse, men det har varit väldigt kul!

Igår, tidigt, vaknade jag och Benjamin av väckarklockan: det var dags. Vi stuvade in oss i bilen och började åka mot Norrköping. Jag sov nästan hela resan så det kändes som att den gick fort! Innan vi åkte till hotellet åt vi sushi i centrum, på samma sushibar som förra året. Det var även denna gång jättegott, och min upplevelse var mycket bättre eftersom jag innan förra resan vart magsjuk och mådde dåligt av att ens titta på mat.. Efter sushin åkte vi till hotellet och checkade in, det var mysigt och lite speciellt, lite som ett stort gammalt hus (vilket det nog var också) med oljetavlor och sådant. 

Vid två-tre-tiden släppte mamma av oss på festivalen och vi hann bara komma innanför grindarna innan himlen öppnade sig. Som tur var hade vi köpt regnponchos av en kille som stod utanför, så vi var förberedda, men vi blev ack så blöta ändå. Mina skor var blöta resten av dagen, men det var okej. Vädret blev bättre och solen sken till och med ett tag, det var inte förrän de sista artisterna spelade som det började regna igen!

När vädret blivit lite bättre gick vi runt och utforskade området lite. Det kändes större och lite mer spännande/roligt i år, med mycket variation när det kom till mat t.ex. Kul! Vi åt fish & chips och sedan kollade vi på lite artister: först en DJ som hette Sam Feldt och en rappare som kallar sig Angel Haze. Angel Haze överraskade mig väldigt positivt musikmässigt (jag hade inte lyssnat på henne så mycket tidigare) och interagerade mycket i publiken vilket var kul! Vi såg även A$AP Ferg, och även om jag inte är ett fan av hans musik så hade jag väldigt roligt i publiken och dansade och skrek för fullt!

Angel Haze  // Action Bronson // Sam Feldt

Benjamin i solen
Dagen och kvällen fortsatte med halvdan pizza, jättegod cider och promenader på området där det fanns lite marknadsgrejer och sådant att titta på. Sedan blev det Action Bronson, som var riktigt bra! Efter hans show lade vi oss i ett jättemysigt tält fullt med hängmattor och lampor som lös i olika färger. Vi låg där ganska länge i en hängmatta och lyssnade lite halvhjärtat på Volbeat med en iskaffe i handen, medan regnet gick från smådroppar till skurar utanför. Klockan halv ett var det dock dags att trotsa vädret för att se Macklemore & Ryan Lewis. Det kom jättemånga till den spelningen, som var en av de sista för kvällen, och tyvärr fick vi inte platser bland de som var längst fram, men vi stod ändå okej till och showen var fantastisk. Det var ett grymt avslut på en bra och mysig dag och Macklemore verkade inte bara skön och rolig, utan hade ett väl genomtänkt program och levererade på topp! Det var det bästa på hela dagen tyckte jag.

Macklemore pratade om skjutningen i Orlando och körde sedan sin låt Same Love framför hundratals ljus i publiken.
...Så, klockan två på natten var Macklemore klar och mamma kom och hämtade oss. Väl på hotellet somnade vi som två stockar och kunde strax innan dess konstatera att dagen varit riktigt bra, även om vi såklart fortfarande var besvikna över att Mac Miller (som var den artist vi verkligen ville se) ställde in. Självklart toppade inte detta årets festival den förra i mina ögon, eftersom det var då jag fick se mina ohotade favoriter inom musikindustrin och var så lycklig att jag nästan gick sönder, men jävlar vilken dag det var ändå, så mycket kärlek och glädje!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar