tisdag 12 juli 2016

Cesarsallad igen

Hej! Nu sitter jag på jobbet och äter Cesarsallad med räkor (dvs har rast). Egentligen gillar jag inte ens sallad, men jag tycker allt i Cesarsalladen är gott förutom just själva salladen. Jag försöker lära mig att få i mig det lite bättre, haha.

Idag har det varit en lugn dag, dels eftersom många turister åkt hem men också eftersom det ösregnat hela dagen. Igår var det också ganska lugnt, men då var det åtminstone lunchrusning i vanlig ordning! 

Igår åkte jag hem från jobbet i ett regn som piskade mot händerna och gick igenom vartenda plagg. Hemma var jag inte länge, utan gav mig snart iväg till Benjamin där jag sov över. Vi kollade på en komedi som heter Knocked up och åt fläskfilé och potatisgratäng. Mysigt!

Idag är jag bjuden till Linnea, men jag är osäker på om jag kommer hinna och/eller orka med tanke på att jag har jobb både idag och imorgon. 

Ikväll ska jag se om jag kan hitta någon bra bok att börja läsa. I förrgår hittade jag nämligen en bok när jag städade ut gamla skåp hemma, och efter att jag blev klar med den igår har det känts lite tomt. Boken var jättehemsk och handlade om författarens fruktansvärda barndom där hon utsattes för vad jag löst skulle beskriva som "det mesta". Författaren var ingen "riktig författare" och det märktes ibland, men jag tyckte ändå att boken var mycket väl skriven och väldigt rak på sak. Den var riktigt hjärtskärande på sina ställen. Boken hette Trasig och jag skulle rekommendera den till den som tror att han eller hon klarar av att läsa den!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar