söndag 2 oktober 2016

Shopping och cheesecake!

Hur kan helgen redan vara slut? Tiden har flugit förbi.

Igår (lördag) gick jag upp i god tid, duschade, sminkade mig, pluggade lite matte, och sedan var det dags för släktkalas. Det bjöds på cheesecake och tårta, och härligt sällskap, som vanligt. Någonstans mitt på dagen kom Benjamin hit och när de sista gästerna hade gått kollade vi på en komedi och åt naturgodis. Mysigt! 

Idag (söndag) blev det inte heller sovmorgon, eftersom jag skulle på shopping-date med mamma. Vi släppte av Benjamin hos sig och körde sedan på vår vanliga shoppingrutin: strosande i affärerna, sushi och kaffe. Ett ständigt vinnande koncept

Idag blev det inget storspenderande för någon av oss, främst eftersom det inte var så mycket som föll oss i smaken. Jag köpte "påfyllning" av två produkter som tagit slut hemma: en vit kajal (jag brukar ha det på vattenlinjen) och ett nytt läppbalsam från Burt's Beesmen annars blev det inga fynd idag. 


På kvällen idag pluggade jag lite fysik, men det var inget jag hade ork att återgå till efter att jag tagit kaffe-paus, så jag satte mig och skrev en svenskauppsats istället (bra avkoppling va..?). Jag ska bara läsa igenom den en gång till (i ett piggare tillstånd) och sen skicka in den. Skönt!

Planen för den här veckan är att jag ska göra klart mina två inlämningar (svenska och historia) så att jag kan fokusera på att plugga inför mina två prov (V. 42) nästa vecka. Puuh, aldrig får man vila, eller hur? 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar