onsdag 19 april 2017

50 dagar

Nu är vardagen igång som vanligt, efter en veckas ledighet känns det som jag helt tappat förmågan att tänka och att koncentrera mig, men jag ska nog klara mig ändå. Igår hade vi en ganska lugn dag i skolan och på eftermiddagen träffade jag Emelie. Benjamin sov hos mig på kvällen också.
   Just nu sitter jag på bussen och ska om en liten stund komma att spendera 40 minuter med att prata engelska. Det ska få inleda terminens nationella-provs-våg. Må vi överleva det även denna gång!

Att skolan tar upp all vaken tid är minst sagt trist, men jag insåg idag att det inte är så långt kvar på terminen. Närmare bestämt behöver jag bara vänta 50 dagar till på tre månader av ledighet. Jag tror att sommaren kommer bli fantastiskt, inte bara för att den sätter punkt för ett fruktansvärt påfrestande läsår, utan också för att jag har en resa planerad och att jag och flera av mina kompisar har viktiga födelsedagar att se fram emot t.ex. Jag hoppas på sol, sol och värme, så att man kan njuta av varje dag. Jag har några fullspäckade, påfrestande veckor framför mig, men det är 50 dagar, 50 dagar kvar!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar