måndag 7 augusti 2017

90's party / Förberedelser

Måndag den sjunde augusti, en dag av förberedelser. Jag har haft en bra helg! I lördags var jag på en 25-årsfest i 90-talets anda, på landsbygden och i skogen på samma gång. Det bjöds på tjusiga outfits utkallade efter sagt årtal, karaoke, grillat och godis-tårta, samt gott sällskap och mys med diverse djur (gäss, hönor, hundar och katter - missade jag något?) som strövade runt kring och i partytältet där vi höll till. Vi lämnade festen innan småtimmarna för att komma hem under dem, jag sov hos Benjamin som kom hem från Nyköping samma dag.



Min look! Tydligen var silke superhett på röda mattan under 90-talet så jag matchade denna klänning (50kr från H&Ms rea) med ett par klumpiga klackar, våfflat hår (tog lång tid men höll förvånansvärt bra) och färgade, ovala glasögon á la Britney Spears och Justin Timberlake.





Den superfina (och GODA) tårtan!

Igår hade vi en mys- och slappdag hemma hos Benjamin. Vi tog sovmorgon, såg på två filmer (både komedier som fick oss att skratta) och lagade middag ihop. Att gå runt hela dagen i en cheesy t-shirt och ett par av hans träningsshorts var nog precis vad jag behövde i skiftet mellan hans och min resa. 

Idag ska jag viga all min vakna tid åt förberedelse: viktigast är att hinna packa ner allt (och kanske främst hitta samt få plats med allt jag ska packa) men jag ska också försöka hinna med någon slags spa-stund ögonbryns-fix, nagel-målning, peeling och återfuktning. Tillsammans med en bild-rensning (överföring till datorn) på mobilen blir det mycket att hinna med, men inte omöjligt!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar