onsdag 9 augusti 2017

Grekland, dag 1

Jag hade svårt att sova i natt, sådär som man blir när man vet att något speciellt väntar nästa dag. Trots att jag vid kvällens slut var trött i både huvud och kropp efter dagens alla förberedelser var det otroligt svårt att somna. Efter att tillslut ha fått några timmars sömn vaknade jag av att slå i ansiktet, näsan mer exakt, i hörnet av mitt nattduksbord. "Godmorgon", tänkte jag, och bara några timmar senare satt jag i en bil fullpackad med väskor på väg till flygplatsen.

Vi anlände tidigt på Landvetter och gjorde allt som man brukar göra: tog en fika, checkade in bagage och pratade nervöst men förväntansfullt om resan. När vi tagit oss igenom säkerhetskontrollen åt vi en dyr lunch (för min del blev det fish & chips) som de flesta av oss uppskattade. Ebba var undantaget, jag tror aldrig att jag sett någon vara så beskriven över en hamburgare.


Vid tjugo i fyra gick vi ombord på planet, det blev en kort stund försenat men lyfte gissningsvis någon gång mellan fyra och halv fem svensk tid. Flygresan spenderade vi främst i tystnad vårt sällskap emellan, då alla hade medhavd lektyr. Jag påbörjade en för mig ny bok: "I händelse av min död" som hittills verkar lovande! I allmänhet var flygresan bra, trots att vi var tvungna att genomlida en viss turbulens som antagligen sände kalla kårar längs de flygräddas ryggrader. Jag hade förresten ynnesten att hamna både framför och bakom barn, mitt i en barn-macka if you will. Förutom några ilskna men till synes oprovocerade illvrål från barnet bakom, samt ett mindre musikalnummer från barnet framför, har det varit överkomligt! 

När vi kom till flygplatsen var det tydligt att vi rest en bit bort. Det var en liten flygplats med två rullband för väskorna och märkliga toaletter. Efter en tur med transferbussen kom vi fram till hotellet som verkade helt ok och därefter gick vi ut och åt pizza i värmen. Efter det inhandlade jag ett par sliders (jag har letat som en galning i Sverige men inte hittat några), fake-Adidas haha. Jag vill inte stötta fake-industrin men you gotta do what you gotta do! 

Nu ska vi dricka vatten på balkongen och sedan försöka sova. Det kommer dock bli svårt då det är galen värme och vi har dålig AC! Önska oss lycka till! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar