lördag 12 augusti 2017

Grekland, dag 5


Idag har vi varit på båtutflykt. Vi gick upp klockan sju och åt en snabb frukost, tog på oss baddräkter och jeansshorts och tog en buss till ett sjörövarskepp som skulle ta oss till en av Zakynthos mest kända platser: Shipwreck beach. Där skulle vi bada, ta fina bilder på stranden och om vi hade tur få syn på sköldpaddor. Tyvärr blev utflykten inte alls som tänkt då vädret inte tillät det. Det var soligt och varmt men det blåste (åtminstone i slutet) alldeles för mycket för att lägga till vid stranden, därför vände vi om igen och lade istället till vid två andra platser. Jag badade på en strand, innan dess sov jag och ett tag satt jag inlåst på toaletten och spydde. De flesta på båten drabbades av en dramatisk sjösjuka och hulkade intensivt till My Heart Will Go On på hög volym medan vågorna gungade båten till så gott som kapsejstillstånd. Efter besöket på den sista stranden, som var helt fantastisk och fylld med vackra stenar, mådde jag mycket bättre och kunde således avsluta turen sitt-dansandes till Michael Jackson. 

När vi kom tillbaka till torra land kände vi en enorm lättnad, vi hade överlevt trots att det inte alls blivit som vi tänkt. Vid det laget var vi otroligt hungriga, så vi köpte med lite snabbmat till hotellet och lade oss under AC:n och försökte äta och dricka så mycket som möjligt. 

Efter några timmars vilande hemma gick jag, Alexandra och Amanda ut på bargatan för att hitta ett par billiga shorts till mig inför kvällens färgparty "Dancing in colors". Vi köpte hem lite frukt, läsk och tog en glass, och jag hittade ett par korta mys-shorts i storlek L (!!) som jag kan tänka mig att få färg på ikväll. Snart är det dags att bege sig mot färgerna, kul! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar